Såg ett nyhetsinslag på Tv4!

Vill bara säga att Tv4:s journalister är jävligt OKUNNIGA!
Det var ett nyhetsinslag som handlade om "kamphundar" eller rättare sagt en tjej som äger underbara amstaffs precis som jag som hade blivit hotad av grannarna att de skulle döda hennes hundar om hon inte flyttade.
Tv4 valde att rubricera ägaren som KAMPHUNDSÄGARE istället för HUNDÄGARE som de skulle ha gjort med vilken annan ägare som hade t.ex. en Golden.
Det blev matte jättearg över så hon skrev ett mejl till Tv4 och berättade för dom hur inkompetenta dom är ^^,


Här kommer mejlet:


Jag tycker det är katastrof att journalister som arbetar på en så stor mediakonsern som Tv4 inte kan ta reda på rätt fakta.
Jag skriver det här mejlet tackvare ert nyhetsinslag som handlade om en tjej som fått hot angående sin sk. KAMPHUND. Det är just det här ordet kamphund som gör mig rasande. Bara för att det är en hund av rasen pitbull/amstaff/eng.staff m.m. så är det ingen KAMPHUND. Ordet kamphund missbrukas av er journalister och alla okunniga hela tiden.
En kamphund är en hund !OAVSETT RAS! som tränas till att slåss mot andra hundar i underhållningssyfte. OAVSETT RAS!!!!!!!!!! Det skulle lika gärna vara en Golden Retriver eller en Bullmastiff.
Bara för att det är en Pitbull, Amstaff eller liknande ras så är det DIREKT en kamphund även fast det bara är en sällskapshund och familjemedlem som vilken annan hund som helst!
Visst finns det okunniga och äckliga människor som tycker att dessa hundar är coola och att människor kommer visa dem respekt bara för att de äger en kamphund. Det är dessa personer som borde kallas KAMPMÄNNISKOR eller kanske ska vi kalla dem djurplågare för det är precis vad dem är. De bryr sig inte om hundens bästa de vill bara ha hunden som ett vapen om man vill kalla det så.

Nej! Fy skäms på er Tv4 som kallar alla våra älskade pitbulls och amstaffs för kamphundar, det visar bara hur okunniga ni egentligen är och hur lite ni vet om dessa underbara hundraser.
Jag skulle kunna fortsätta det här mejlet tills det är tusen sidor långt av endast fakta om dessa underbara hundar men jag avslutar nu.
FY SKÄMS PÅ ER!






Jag tycker det var jättebra skrivet, hoppas att vi får svar :)


Kommentarer
Postat av: Malin

YOU GO GIRL! =D

2010-12-29 @ 10:29:46
URL: http://wuddlesnookumhead.blogg.se/
Postat av: Carro

Klockrent sagt! Kunde inte sagt det bättre själv ! Jävla jornalist ballar !!

2010-12-29 @ 12:04:51
Postat av: Sabina

SV: Hahaha inte illa! Jag hade en gammal klass polare som var med i kungarna av tyreand ?! :S vet inte vad de hette, men de var inte vackert haha. Hoppas din polare sköter sig bättre ;)

2010-12-29 @ 14:19:26
URL: http://evelinasjavlablogg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0